
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wildze informuje, że od 1 lipca 2021 r. realizatorem rządowego programu „Dobry Start” będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Oznacza to, że wnioski w programie „Dobry Start” rodzice uprawnionych do otrzymania świadczenia w 2021 r. będą mogli złożyć od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online za pośrednictwem bankowości elektronicznej, Platformy Usług Elektronicznych ZUS, portalu Empatia.
Ważne!
Po 30 listopada będziesz mógł złożyć wniosek o świadczenie z programu
Dobry Start – za pośrednictwem portalu PUE ZUS – tylko w sytuacji, gdy
dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po
30 listopada.
Na wniosku – oprócz innych danych – musisz podać:
- numer rachunku bankowego, na który chcesz dostać wypłatę świadczenia,
- adres mailowy i numer telefonu, czyli dane które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia Twojego profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
Jeśli nie masz rachunku bankowego – musisz go założyć. Możesz skorzystać z opcji założenia bezpłatnego podstawowego rachunku płatniczego.
Więcej informacji o podstawowym rachunku płatniczym – ulotka, plik pdf 4,4mb.
Jeśli nie masz adresu mailowego, musisz założyć sobie konto mailowe. Możesz to zrobić za darmo w wybranym przez Ciebie portalu lub serwisie internetowym.
.png/abe4c364-8c56-b827-f5d9-6c4beef1196e?t=1625060869450)